som Brand Experience-byrå
Pressmeddelande 7 maj 2024
Efter en omfattande byråpitch väljer Skruf, Sveriges näst största snustillverkare, United som ny Brand Experience-byrå. Uppdraget innefattar det strategiska och operativa arbetet för Brand Experience och events för snusbolagets varumärken i Sverige.
Skruf har under flera år haft en kraftig tillväxt på en mycket konkurrensutsatt svensk marknad och har fortsatt höga ambitioner på sin resa framåt. För att matcha målsättningarna är det dags att höja nivån ytterligare.
– Vi har hållit koll på United’s arbete genom åren och har alltid imponerats av det vi har sett, och det är klart att vi vill jobba med de bästa. Så efter att ha testat United på enstaka kampanjer under 2023 och därefter genomfört byråupphandlingen landade vi i United som en rätt partner att fortsätta vår framgångssaga med och det är en bra match, säger Julia Mononen, Consumer Marketing Manager på Skruf.
– Dessutom har vi verkligen klickat som team, så vi har alla möjligheter till ett framgångsrikt samarbete. Vi är fantastiskt glada och stolta över att få ansluta till Skrufs resa och påbörja vårt partnerskap, säger Anders Olsson, VD på United.
Arbetsgrupper
Arbetsgrupp Skruf
Julia Mononen, Consumer Marketing Manager
Sofie Astvik Ericsson, Trade Marketing Manager
Arbetsgrupp United
Kattis Ericsson, Projektledare
Anders Olsson, kundansvarig
Tora Ede, Produktionsledare
Fredrik Nilsson, Creative Director
Mattias Larsson, Art Director
För ytterligare information, kontakta:
Anders Olsson, VD United
anders.olsson@weareunited.se
Om United
United är en fullservicebyrå inom Brand Experience och Shopping Experience. Vi skapar engagemang och delaktighet i mötet mellan varumärket och de människor som betyder mest för dem och vi hjälper varumärken att vinna i retail. Vår framgång bygger på att utveckla smarta och kostnadseffektiva aktiviteter, med ett stort engagemang och en hög servicegrad. Detta lyckas vi med genom att ständigt värdera, utveckla och utmana såväl våra kunder som medarbetare. United arbetar med kunder inom 5 sektorer; FMCG, Gaming & Tech, Mode & Skönhet, Hälsa & Sport och Media & Livsstil. Vi är ca 30 medarbetare som utgår från vårt huvudkontor i Stockholm.